Niezbędne dokumenty:
- dane osobowe osób ustanawiających hipotekę (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, adres zameldowania, stan cywilny),
- aktualny odpis księgi wieczystej dla obciążanej nieruchomości lub spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu, bądź numer księgi wieczystej,
- podstawa nabycia – tytuł własności – w zależności od rodzaju nieruchomości (dokumenty jak w przypadkach ad. 1 – 3),
- w przypadku spadkobrania zaświadczenie urzędu skarbowego wydane w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, potwierdzające zapłacenie przez osobę obciążającą podatku od nabycia obciążanej rzeczy lub prawa lub stwierdzającego, że nabycie obciążanej, rzeczy lub prawa było zwolnione z podatku, lub że obowiązek zapłaty podatku uległ przedawnieniu),
- umowa kredytowa lub inna umowa stwierdzająca powstanie wierzytelności pieniężnej (np. umowa pożyczki, poręczenia, umowa o współpracę),
- oświadczenie banku o ustanowieniu hipoteki wydane w trybie art. 95 Prawa bankowego – w przypadku kredytu udzielanego przez bank.