Niezbędne dokumenty:
- aktualny odpis zwykły księgi wieczystej,
- podstawa nabycia – tytuł własności (wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, zamiany, umowa ustanowienia odrębnej własności lokalu i jego sprzedaży lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),
- w przypadku spadkobrania zaświadczenie urzędu skarbowego wydane w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, potwierdzające zapłacenie przez osobę zbywającą podatku od nabycia zbywanej rzeczy lub prawa lub stwierdzającego, że nabycie zbywanej, rzeczy lub prawa było zwolnione z podatku, lub że obowiązek zapłaty podatku uległ przedawnieniu),
- wartość rynkowa lokalu,
- warunki i termin wydania lokalu,
- numer rachunku bankowego,
- zaświadczenie, że w lokalu nikt nie jest zameldowany (wydawane w Urzędzie Miasta, bądź Gminy miejsca położenia lokalu),
- zaświadczenie, że nie ma zadłużenia w płatności opłat eksploatacyjnych (wydawane przez zarządcę lokalu lub spółdzielnię),
- dowód opłacenia podatku od nieruchomości i opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
- w przypadku osób fizycznych – dane osobowe kupujących i sprzedających, darczyńców i obdarowanych (imiona, nazwiska, imiona rodziców, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, adres zameldowania, stan cywilny),
- w przypadku firm – poza powyższymi danymi z dowodu osobistego lub paszportu również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej (CEiDG), numer REGON, numer NIP.