Niezbędne dokumenty:
- dane osobowe osób stawających (imiona, nazwisko, imiona rodziców, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, adres zameldowania, stan cywilny),
- aktualny odpis księgi wieczystej zarówno dla obciążanej nieruchomości, jak i dla nieruchomości władnącej (dla której ma być ustanawiana służebność),
- podstawa nabycia – tytuł własności potwierdzający tytuł prawny do obciążanej nieruchomości – w zależności od rodzaju nieruchomości (dokumenty jak w przypadkach ad. 1 – 3),
- w przypadku spadkobrania zaświadczenie urzędu skarbowego wydane w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, potwierdzające zapłacenie przez osobę obciążającą podatku od nabycia obciążanej rzeczy lub prawa lub stwierdzającego, że nabycie obciążanej, rzeczy lub prawa było zwolnione z podatku, lub że obowiązek zapłaty podatku uległ przedawnieniu),
- treść służebności lub prawa użytkowania,
- w przypadku służebności przesyłu lub prawa użytkowania – dane podmiotu (np. operatora/dostawcy mediów), na rzecz którego ma być ustanowiona służebność przesyłu lub prawo użytkowania (poza danymi jak dla osób fizycznych również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej (CEiDG), numer REGON, numer NIP).