Niezbędne dokumenty:
- aktualny odpis zwykły księgi wieczystej,
- podstawa nabycia – tytuł własności (wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny, zamiany, akt własności ziemi lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia),
- w przypadku spadkobrania zaświadczenie urzędu skarbowego wydane w trybie art. 19 ust. 6 ustawy o podatku od spadków i darowizn, potwierdzające zapłacenie przez osobę zbywającą podatku od nabycia zbywanej rzeczy lub prawa lub stwierdzającego, że nabycie zbywanej, rzeczy lub prawa było zwolnione z podatku, lub że obowiązek zapłaty podatku uległ przedawnieniu),
- wartość rynkowa (cena sprzedaży) działki,
- warunki i termin wydania działki,
- numer rachunku bankowego,
- wypis z rejestru gruntów wraz z wyrysem z mapy ewidencyjnej, gdy działka będzie wydzielana do nowej księgi wieczystej (zawierający adnotację, że dokument ten przeznaczony jest do dokonywania wpisu w księdze wieczystej),
- zaświadczenie lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu lub zaświadczenie o jego braku lub też ostateczna decyzja o warunkach zabudowy (wydawane w Urzędzie Miasta, bądź Gminy miejsca położenia nieruchomości),
- ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, gdy następuje podział działki,
- mapa sytuacyjna do celów prawnych,
- dowód opłacenia podatku od nieruchomości lub opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu,
- w przypadku osób fizycznych – dane osobowe kupujących i sprzedających, darczyńców i obdarowanych (imiona, nazwiska, imiona rodziców, numer PESEL, seria i numer dowodu osobistego lub paszportu, adres zameldowania, stan cywilny),
- w przypadku firm – poza powyższymi danymi z dowodu osobistego lub paszportu również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej (CEiDG), numer REGON, numer NIP.